Saturday, December 4, 2010

Entri Untuk Allahyarham Abang Kamarulzaman....

Sepertimana mereka mengingati dan mengenang kebaikan arwah...
begitu juga saya merasai perkara yg sama



Bila saya on facebook tadi. Saja2 terjah FB kawan2 Mocat. Dah lama tak bersua muka. Tanya khabar pun hanya melalui FB. Kadang online kadang offline. Biasalah. Masing2 sibuk dengan harian masing2. Masing2 sudah punya haluan sendiri. Kalau dulu masih mampu duduk semeja dan kadang2 makan berkongsi. Itu dulu. Zaman2 muda...yang mana di antara kami hanya bekerja secara sambilan dan ada jugak adik2 praktikal. Tapi staff tetap...mmg baik! [tak mcm yg ada skrg-wpun sy dah bjawatan tetap lebih 5 tahun, tp suasana kerja di MOCAT jauh lebih baik dari di sini]

Bila baca post di wall kawan saya. Tiba2 teringatkan arwah Abang Man! Air mata mcm bergenang tiba2. Mcm tak percaya. Mcm tak sangka. Begitu cepat dia pergi. Masanya dah pun tiba. Masa kami tidak tahu bila. Tapi dia seorang yg cukup baik. Mcm seorang abang. Suka berjenaka. Suka bergurau senda. Suka mengusik. Dia juga seorang yg ringan tulang dan tidak berkira. Mengambil berat ttg kami yg pada masa itu hny staff sambilan. Dia tak pernah marah saya.

Lagi2lah terkenangkan arwah bila seorang adik praktikal yg baik dgn saya, Malee....Dia call saya dan kami bersembang ttg arwah!! Kebaikan dia. Kesungguhan dia dgn kami semua. Lawak jenaka dia. Usik mengusik dia....semuanya jadi kenangan.

Paling saya tak lupa dia selalu ckp kat saya ;

"Kau rajinkan, nti dah dapat jawatan tetap kena lebih rajin dr sekarang!"

[Rajin ke saya masa tu? Rasanya itu pengalaman kerja dgn Gomen yg pertama, kena rajin. Kalau tak, ada ke orang nk ambik sy bekerja klu saya malas? Mesti tidakkan? Skrg tak rajin sgt mcm dulu rasanya].

Bila saya dapat offer bekerja di Putrajaya, dia ada ckp kt saya;

"Dah jadi org Putrajaya jgn lupa kami kt sini. Jgn jumpa buat2 tak kenal. Nanti Abg Man call jgn tak angkat pulak. Kau jgn lupa cari rumah2 yg ok-ok kat Putrajaya utk Abang Man...Abang Man nk beli"

[Saya tak pernah lupa pun. Setiap kali Arwah call...tak pernah saya tak jawab. Mesti jawab. Last jumpa kat Bagan Lalang, saya yg tegur arwah Abang Man kan!. Saya ada juga bgtau info pasal rumah kt Putrajaya yg nk dijual. Masa dia call ttp sama mcm bersua muka...ada saja benda nk diusik].

Wajah arwah Abg Man depan mata. Rasa mcm baru semalam saya jumpa dia kat Seri Malaysia, Bagan Lalang masa kursus tahun nie! Rasa mcm baru je saya tinggalkan MOCAT. tapi sebenarnya dah lama....dah 7 tahun. Saya mmg tak boleh lupa kebaikan arwah pada saya! Hanya Allah yang dapat membalas jasa2 baiknya pada saya selama ni. Saya dapat tahu arwah telah dikebumikankan di kampungnya di Negeri Sembilan.

Semoga roh arwah dicucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan hamba2 Allah yg beriman. Itu sahaja doa yg mampu saya kirimkan buat arwah. Amin.



p/s : Bila seseorg itu baik dgn kita...bila dia dah tiada di dunia ini, kita masih terkenangkan dia.

2 comments:

  1. salam....

    alfatihah buat arwah...moga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah swt amin..


    follow ur blog..

    ReplyDelete
  2. Sekamar rindu : thanks! nti sy melawat belog awak...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!