Monday, December 6, 2010

Saya Tahu Dia Rajin....

Saya tahu dia rajin! Seorang kawan yang rajin....sangat rajin mungkin! Dia juga seorang kawan yg ringan tulang. Juga seorang yg bijak. Punya karisma tersendiri. Amat jarang berinternet. Nak layan blog....jauh sekali!! Facebook?? Langsung tidak ada akaun. Tapi dia mmg seorang kawan yang berinfo! Pelik bukan....tapi itulah dia!!

Semua org yakin. Termasuk saya pun yakin. Yakin dia akan berjaya dgn cemerlang dalam peperiksaan kerjaya kami! Sebab dia bagus! Dapat panel yang baik. Hati saya..."confirmlah awak lulus cemerlang...kita share2 tau kalau dapat!! Share bertiga!!"

Dia rajin. Dia baik hati. Dia ringan tulang. Tapi rezeki tak memihak pada dia. Usaha sudah. Berdoa pun sudah. Namun, ketentuan Allah bukan utk dia dapat cemerlang dlm exam itu. Saya harap dia sabar hadapi ketentuan ini. Saya dan kawan saya happy....tapi saya tetap tumpang sedih!! Sebab kami kawan...bila dia tak dapat apa yg dia ingini seperti kami...kami turut rasa kekecewaan itu.

Saya gembira....tapi saya jugak tumpang kesedihan dia!! Kami akan belanja awak nanti yaaa....jgn sedih!! Saya harap dia sabar dn dapat terima keputusan pagi tadi tu!


"Kawan....tolong pujuk kawan kita yg ini ya!!"



Saya tahu dia rajin!!

Tapi hari ini dia sedih!!
Jadi....KAMI pun sedih jugak!!




p/s: Bila dah rapat...bila dah baik...cubit paha kiri...paha kanan pasti terasa!! Terima kasih ckp rendang ayam saya sedap...walaupun awak tgh sedih wahai kawan!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!