Tuesday, December 21, 2010

Saya Dating...Kamu Yang Penat! Kenapa??

Assalamualaikum...

Saya pun manusia. Punya hati. Punya perasaan. Juga punya rasa. Tapi saya tiada teman istimewa [saya o.k je]. Saya ada teman tapi mesra. Dia sahabat. Mungkin dia tak nampak cukup baik bagi kamu. Ada saya kisah? Tak pun. Saya berurusan dengan kamu hanya 8:00 pagi hingga 5:30 petang. Itu urusan kita. Selama lebih dan kurang 8 jam sehari. Kamu ada masalahkah dengan itu. Harap-harap tidak! Saya senang kerana saya hanya dapat lihat dan dengar 'bebelan' kamu itu untuk tempoh masa lebih dan kurang 8 jam sehari. Cukuplah tu [saya kurang senang bila kamu juga berada di pejabat pada hari Sabtu dan Ahad. Tak penat-penatkah kamu memberi arahan?]

Selepas jam 5:30pm. Saya nak buat apa saya punya suka. Masih terikatkah saya dengan arahan kamu? Rasanya tidakkan! Tak perlu hendak jerit-jerit dalam mesyuarat ala kedai kopi yang saya selalu dating. Itu hal saya bukan! Tapi betulkah saya selalu dating? Kamu nampak? Kamu ada saksi yang mengatakan begitu? Kamu berada di kumpulan profesional. Peribadi saya mahu dicanang begitu? Baikkah? Muliakah?

Saya yang dating, kamu yang rasa penatkan! Nasihat saya. Dating hak saya. Mereka kawan-kawan saya. Bukan dating berdua [berdua...ada juga tp sekali sekala he he he]. Saya tahu kamu makin rasa penat melihat saya 'bahagia'. Dan kamu merasa penat lihat saya tak tergugat pun dengan ugutan dan ancaman kamu. Kesiankan! Satu sahaja saya mahu nasihat...apapun kita mahu lakukan...bersihkan hati....niatkan agar semua yang kita lakukan ikhlas. Jangan berniaga di pejabat ya....



CK : Kesian kat kamu....hu hu hu .....jgn aniaya org lain ya

2 comments:

  1. sbr jela..
    bese la kdng2 mnusia ni xsuka tgk kta bhgia..
    *smile*

    ReplyDelete
  2. Takpa awak....Allah ada. Diam lagi baik. Biarlah dia berbunyi sorang2....mungkin dia senang begitu

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!