Monday, November 7, 2011

Balik Kampung - Part [4] Halaman Dan Belakang Rumah

Assalamualaikum ...





Laman rumah


Bunga cantik mak
Bunga Kenanga makcik pakcik
Bunga kucai dari kebun mak
Buah delima makcik pakcik


Belakang rumah


Kayu mati dan kulat

Sabut kelapa

Sabut kelapa yang serabut macam kepala aku sekarang ni

Sabut kelapa tua

Tali pagar sawah padi ayah


Kampung, sesekali balik sudah banyak yang berubah
Tiada cinta hati di sini kecuali aku menjadi cinta hati mak dan ayah

Kampung, menyingkap zaman kanak-kanak aku yang cukup indah
Sesekali mengajar aku tentang keperitan hidup ini


Aku Budak Kampung!






CK : Bahagialah hidup kau kan, dimanja dan dilayan sepanjang masa. Hidup kau tidak macam aku dulu, serba serbi susah!

5 comments:

  1. Rara > yes dear... tenanglah jugak! Kampung aje menenangkan.

    ReplyDelete
  2. salam cik kamoo..syoknya blk kg..nyaman je kan..rindu lak kat mly..selamat hari raya aidiladha kak..moga iman kita seteguh nabi ibrahim..amin..

    ReplyDelete
  3. oh ya..lupa lak nak ckp,sy suka dgn blog akk yg baru ni..nmpk simple..tp comel..apa2 pun,sy still rindukan repunzel yg dulu tu..;)

    ReplyDelete
  4. Conan > Selamat hari Raya dear! Tq suke blog akak

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!