Thursday, November 24, 2011

Kembali .... Alhamdulillah!

Assalamualaikum ...





Terima kasih yang mendoakan kesihatan aku. Alhamdulillah aku semakin baik. Cuma yang tinggal sedikit batuk, sakit tekak dan selsema. Tempoh 3 hari aku lalui dalam sakit, rasa macam "gelap" sekejap hidup aku. Serius! Bila sentiasa sihat, sesekali Allah uji hambaNya dengan kesakitan. Mungkin ada ceruk mana yang aku lupa dan lalai menjalani kehidupan sebagai hamba Dia. Ya, banyak perkara yang sememangnya aku lupa. Itu aku akui. 


Sepanjang 3 hari, paling aku tak lupa bila tekak berdarah dan aku tak mampu pun menelan air! Setiap kali menelan rasa sakit yang teramat. Rela rasa dahaga menular dalam diri daripada menyeksa diri dengan kesakitan! Keadaan bertambah teruk bila aku sendiri tak suka dengan ubat. 


3 hari nie, aku hidup dengan ubat. Sampaikan sendawa, muntah dan batuk .... semuanya bau ubat. Aku rasa macam aku dah hidup dalam timbunan ubat-ubat yang mengerikan! 2 hari aku langsung tak bangun. Makan pun bubur. Pandang segala makanan pun nampak macam ubat. Ngeri sungguh!


Inilah dugaan aku mungkin untuk penutup 2011. Mungkin ada hikmah yang aku tidak tahu. Tetapi Alhamdulillah, bila keadaan diri dah semakin sembuh. Terima kasih atas doa kalian semua. Terima kasih untuk MB dan Si June sebab care terlampau pasal aku. 


So, aku dah boleh kembali senyum ... bak kata MB! ngeh ngeh .... rindulah sangat kat blog nie. 3 hari aku memang tak ingat langsung pasal blog sebab aku lebih melayan rasa sakit aku yang tak pernah-pernah teruk macam nie.


Sesekali dapat sakit ... azab juga rasanya! Tapi orang cakap, kalau kita sakit ... "Allah akan gugurkan dosa-dosa kecil kita?" Betul ke? Sape bleh bagi penjelasan .....






CK : Cuti sakit pun tak senang bila boss sms pasal kerja. Kadang-kadang aku pelik dengan boss nie, tak tahu hormat dan jaga kebajikan staff sendiri. Time dia cuti .... tak ada pula aku sibuk nak sms atau call dia. hu hu sabar ajelah. 

8 comments:

  1. Syukur alhamdulilah akak CK dah sihat (:

    ReplyDelete
  2. betul.. bila kita tabah menghadapu dugaan/sakit, Allah gugurkan dosa-dosa kecil kita... :)

    ReplyDelete
  3. Ada jugak dengar pasal gugur dosa tu. Takpelah kenalah sakit sekali sekala barulah rasa nikmat bila sihat hehe..

    ReplyDelete
  4. alhamdulilah dh ok eh...tp kene jg jugak tau demam nie kdg dtg kdg ilang...

    ReplyDelete
  5. @Raisya Haris Alhamdulillah...dah boleh blogging dan buat activity lain

    ReplyDelete
  6. @pizlihahaha....yg sakit sekali tu tenat juga rasa...

    ReplyDelete
  7. @shaFazie harap2 jgnlah berulang lg laa...Insya-Allah

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!