Tuesday, November 1, 2011

Memang Cantiklah Beb!!

Assalamualaikum ...





Selalu aku jarang sangat nak peduli pasal tarikh lawa-lawa. Lagipun, nak ingat pasal tarikh lawa pun tak kuasa. Tiada apa aku nak plan bagi pilih tarikh yang lawa. Kot-kot nak bertunang ke, nak kahwin ke ... nak apa sekalipun, so belum ada dalam planning secara serius lagi. Setiap kali datangnya tarikh yang dianggap cantik bagi sesetengah orang, aku biarkan tarikh tu berlalu macam tu je!


1.11.11


Okeh, itu tarikh hari ini, memang cantiklah. Cantik bagi aku, kalau buat majlis nikah ke apa ... senang nak ingat bila anniversary akan datang. Tak payahlah nak godek-godek diary memanjang bila nak celebrate. ngeh ngeh.


Sesetengah orang, masa baru-baru kenal setahun dua je bukan main ingat bila anniversary. Seminggu sebelum dah plan macam-macam. Terutama bagi yang bercinta. Belum dapat lagi jadi husband and wife, masih terasa hangat-hangat, tuh yang semua tarikh kau boleh ingat!



Dah masuk nikahkahwin, setahun dua okeh lagi ... tunggu tahun ke lima dan ke atas, boleh lupa plak tarikh anniversary! Tunggulah 5-6 tahun, tarikh tu lupa, tarikh nie lupa ... mana nak ingat birthday anak-anak yang berderet lagi. hu  hu hu. Kenalah besarkan hard disk dalam kepala plak!Kalau aku yang lalui memang sadis gila. Lagi sadis dowh kalau pasangan kita lupa our birthday. Keh! rasa nak hempuk ... bleh??


Tambah manusia kecik macam aku amat-amat concern bab tarikh-tarikh penting. Ada sesetengah tarikh, aku dah pass dekat si MB untuk ingat. Nak celebrate? Ko ingat sendiri tarikh. Termasuk birthday aku sekali. ngeh ngeh ...! Sebulan sebelum menjelang birthday aku, sure dia dah suruh aku cuti pada tarikh hari lahir aku. Dia cakap, kita patut menghargai diri kita bila tiba hari kelahiran! Sejak itu, tiba je birthday aku ... AKU CUTI!!


Tapi aku tak pernahlah lupa tarikh birthday family aku. Coz aku nak jadi orang yang sentiasa terawal wish, especially kat mak dan ayah!! Bila jadi yang terawal wish, uiii rasa bangga sekejap. ngeh ngeh!


Untuk tarikh hari nie, ada sapa-sapa celebrate apa-apa tak? Birthday ke, anniversary ke .... kalau ada, happy birthdaylah untuk korang dan happy anniversary jugak. Aku doa korang bahagia dunia dan akhirat hendakNya.





Aku pun tengah pilih tarikh cantik nie untuk tahun depan. Untuk apa? Tunggu .... keh keh keh






CK : 1 November dah, masa berlalu begitu pantas. Nak kena semak wishlist aku untuk 2011, mana yang dah dapat dan mana yang belum. Azam?? Rasa bersepai pun ada.

5 comments:

  1. setuju.. hehehe..
    saya pon cuti time besday..
    dan lepas2 besday.. over kannn~

    ReplyDelete
  2. RibenMerah > hargai diri namanya tu

    Miss Kinah > hehehe tq dear

    ReplyDelete
  3. utk apa utk apa? nk tahu nk tahuuuu. hahah

    ReplyDelete
  4. Kura > heheheh ....pengumuman nanti ye

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!