Friday, November 18, 2011

Pasal Bakul Sampah Je Pun .....

Assalamualaikum ...



Nampak bakul sampah kat bawah nie ??
Sama macam bakul sampah sebelah meja aku, cuma warna je lain.
Bukan bakul sampah nie buat aku angin, tapi orang yang urus bakul sampah jangan sampai aku tegur!


Banyak berjasa. Kalau dia tak ada aku resah semacam. Pagi-pagi datang pandang dia dulu. he he he


Office aku dah tukar cleaner baru, sebulan lebih rasanya. Cuma yang aku perasan cleaner baru nie lembap dan suka bergaduh sesama mereka. Pagi-pagi nak cuci tandas pun nak memekak dengan kawan sendiri. Bergaduh pasal tugas sendiri. Tak macam yang dulu, tak ada pun nak bising-bising. Kalau cakap bahasa Melayu memang aku faham, tapi dah cakap Jawa buat telinga aku bingit bila nak makan pagi. Aku pantang orang bising pagi-pagi sebab pagi-pagi aku suka diam. Ambik mood!


Cleaner baru nie kalau datang bersih tempat aku, tak pernah aku lupa ucap terima kasih kalau aku ada kat tempat. Yelah, kau dah cuci tempat aku, wajib aku say thank you. Tapi yang sedihnye, cara kau sapu sampah ... macam mak limah. maklimah pula jadi mangsa. Sentimental betul. Sampah pun tak bergerak. Ini bukan show nak tunjuk lemah gemalai kau! Nasib baik aku sabar. Berdiri tunggu kau sapu kat tempat aku, kadang bukan ada sampah pun. Sapu macam syarat je aku tengok.


Yang aku marah sangat, memang cleaner baru tak macam yang dulu punya. Asal amik tong sampah aku, mesti tak reti letak tempat asal. Main tinggal belakang kerusi aku. Hari-hari macam tu. Kenapalah yang dulu pandai aje letak tempat asal, tapi yang ini .... datang pagi memekak, buat kerja lambat ... buat pun sekadar lepas batuk kat tangga je!


Lagi satu .... tak reti-reti ke nak letak tisu kat toilet tuh??? Kami bayar tau .... bukan free, semua dah ada dalam kontrak! Adeeeeeh ....





CK : Sesekali terpaksa merungut pasal cleaner sebab dorang suka berkumpul gossip sana sini, tapi kerja tak jalan! Cuma ... bukan semua cleaner mcm tu, masih ada yang rajin!

5 comments:

  1. macam tu ler kalo cleaner jenis yang beso kepala...tu belum tegur lagi.. kalao tegur, entah2 apa lak dibikinnya.. silap2 tong sampah ghaib.. hihi..

    ReplyDelete
  2. Ardini > dh tua2 malas la nk babap neh..hehehe


    Anaa > haaa tu lah pasal. kang ilang bakul sampah tu, susah le

    ReplyDelete
  3. buat nota kat tong sampah tu..biar dia paham.. kalau tak paham.. mungkin bahasa lain kot hehe

    ReplyDelete
  4. Shahazrin > idea yg bagus, nanti akk cuba...hehehehhe

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!