Sunday, November 27, 2011

Dulu ... Aku Tak Pernah Merasa Pun Macam Ni!

Assalamualaikum ...



Aku nie anak bendang (sawah padi). Mak ayah aku memang buat bendang. Kecik-kecik dulu, memang aku selalu turun bendang ... menyibuk tangkap ikan. Balik rumah je bau selut (lumpur)!


Tapi dulu, masa aku kecik-kecik ... aku tak pernah pun merasa satu benda nie, tapi budak kecik ini boleh dapat benda nie dari ayah aku! aissssh .... selalunya aku guna yang ayah aku punya! Besaq gedabai ... mcm kapal!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Macam mana budak kecik ini boleh dapat kasut getah comel nie?? 


Ayah aku belikan Imran kasut getah comel nie. Serius, dulu masa aku kecik-kecik aku punya keinginan untuk ada kasut getah yang comel macam nie sebab aku selalu ikut ayah aku pergi mengail (pancing) ikan puyu and haruan dalam bendang. Sekali, balik raya haji baru nie ... Imran tunjuk kasut getah dia. Jeles aku! Bila aku tanya dia cakap, "wan (atok lelaki) yang beli kat dak Imran!".



Budak nie minta apa semua wan and mak (dia pun panggil kat mak aku mak juga!) dia belikan ....


Siap eksyen dengan aku bergaya dengan kasut getah dia. Huuuuuu .... walaupun aku dah remaja purba, rasa jeles kat budak kecik ini still ada. ha ha ha! Apapun aku memang sayang sangat kat dia. Letih melayan. Aku terharu bila balik raya haji baru nie, dia temankan aku tidur sebelah. Sayunya hati aku!






CK : Anak-anak buah aku kena tahu hidup macam orang bendang juga ... barulah belajar sikit! Walau lahir kat bandar, biar hidung tu tahu bau selut.


2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!