Friday, November 4, 2011

Jalan, Order dan Makan : Restoran D' Desa Kota Warisan, Sepang Selangor

Assalamualaikum ...



JOM (Jalan, Order dan Makan) 2 minggu lepas. Menu weekend. Aku dan MB sarapan pagi dekat luar. Berdating di awal pagi. ngeh ngeh. Bukan selalu pun. Jarang sangat nak dapat makan pagi sama-sama. Dia adalah sibuk memanjang dengan tugasan luar dan kerja kampung. Erghhh ... kadang rasa terabai pun ada. Lagipun hanya dia teman aku sana sini yang memang rajin nak meneman memanjang. Tapi adillah ... dia pun asal nak ke mana aje, tak da kawan, dia akan ajak aku temankan dia.



Lepas MB teman aku pergi pasar beli barang basah, kami pergi makan. Perut sangatlah lapar masa tu. Lokasinya di Kota Warisan. Area sini banyak kedai makan. Tapi kedai makan yang satu nie memang jadi pilihan kami agak sekian lama. Dulu rasanya tak ada roti canai. Sekarang ... dah ada! Makan pagi di RESTORAN D' DESA KOTA WARISAN.


Yang order roti canai dan roti telur adalah aku! Dua-dua aku punya. Giler sungguh. Saja nak besarkan badan. Mak aih!. MB hanya makan bihun goreng. Aku teruja tengok dia makan dah tak banyak macam dulu lagi. Kadang-kadang 2 hari tak makan nasi. Katanya dah hilang selera. Ntah-ntah depan aku je buat tak makan, balik kampung ... makan tak ingatkan...kan!


Roti kosong dan roti telur adalah lembut dan enak sangat! Habis aku makan. Baliknya kena jogging 14km nak bakar balik kalori roti tu. erghhhh ...

MB sambil makan sibuk baca suratkhabar. Style! Nak jadi wakil rakyatlah agaknya. Tapi dia sebenarnya teruja dengan iklan ayam panggang dari Ayamas. Siap  minta aku buatkan. Erghhhh .... bilalah nak buat plak??

Inilah restorannya. RESTORAN D' DESA KOTA WARISAN. Makan pagi dia sedap. Makan tengahari pun sedap tau. Harga pun boleh tahan murah. Aku suka restoran nie sebab bersih. Style aku kalau pi kedai makan, sampai ke dapur aku jenguk. So, kalau memenuhi kriteria aku dan MB boleh repeat.










Lepas makan semua, kami balik. Lepak-lepak, sembang-sembang. Selalu weekend, bangun awal pergi kerja je. Sesekali dapat makan macam nie ... terasa indahnya!


Kalau korang nak try makan kat sini ... disyorkanlah oleh aku dan MB!





CK : Banyak lagi tempat makan yang aku belum update.

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!