Saturday, November 26, 2011

Dugaan Yang Belum Habis!

Assalamualaikum ...




Demam aku dah baik. Alhamdulillah. Dapat juga bangun dari terlantar. Yang belum baik cuma batuk berterusan ini. Perit rasa tekak. Siang masih boleh tahan. Yang tak boleh tahan ... malam! Aku batuk sampai tak boleh tidur. Dugaan yang sememangnya belum habis. Hidung pun masih berair sikit. 


Bila diri belum 100% sihat, setiap kali aku tidur malam mesti mimpi bukan-bukan. Mengarut dan macam-macam mimpi masuk dalam tidur aku. Aku kan jenis manusia yang tak suka mimpi. Bila mimpi habis semua tidur aku yang nikmat terganggu. Terjaga dari tidur. Terlelap balik. Dan mimpi semula. Berulang benda yang sama sampai pagi! Dugaan juga nie.


Nasib baiklah minggu nie aku cuma kerja 2 hari sahaja. So, hari cuti macam nie bolehlah aku berehat sekejap. Esok, tak boleh berehat dah. Aku akan ke Muadzam Shah, hadiri majlis pertunangan kawan baik aku masa kat Kolej EON, UUM. So, sekalilah dengan small reunion kitaorang. Walaupun bukan semua mampu pergi ke sana. hu hu


Petang nie, aku nak masuk office sekejap. Boss aku dah pesan suruh emailkan SKT tahun ini dekat dia. Orang office aku bagitau boss aku sibuk-sibuk tanya pasal aku tak datang 3 hari ke office. Dia risau kalau-kalau aku tak buat SKT tu. Aku dah 75% siapkan semua data. Boss unit lain semua buat sendiri, tapi dia? Ermmmm ... dia boss yang kurang tanggungjawab sikit. Jadi aku redha aje. Dia boss, dia suruh aku buat sebab aku macai. Titik!


Oklah ... aku nak pergi sambung batuk sambil edit gambar! Rindu nak buat entry bergambar pulak. ha ha ha








CK : Semalam temankan MB pergi Seri Setia, Sungai Way beli kemeja branded dengan harga murah. Memang smart. Tahun depan MB akan lebih smart dengan semua baju kemeja keje yang branded tp harga ... tepuk dahi beb! Murah ... semua baju aku yg pilih. ha ha ha .... semestinya, aku kan ... Queen!! Untung 1Malaysia, berbaiklah dengan semua kaum terutama Cina. Masih ada lagi orang Cina yang hormat Melayu. Aku pun baik juga dengan India. Tiap-tiap tahun pergi open house Deepavali. 

3 comments:

  1. hai kak...alo2..ciannya dia..muga2 cpt smbuh ok..dh lm sy xBW kt blog akk ni,skli msuk,lin dah design nya..hehehe..akn dtg,bla sy jengok,lin lak..huhuhu..:)

    ReplyDelete
  2. @conan he he he itu nama dia takde koje cari koje. Sesaje uji bakat...ngeh ngeh

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!