Tuesday, October 4, 2011

Bertambah Kasih Sayang Aku Pada Dia!!

Assalamualaikum ...



Tak tahu nak taip apa-apa. Tapi kalau dah mula taip, susah pula nak berhenti! Sebelum tu ... selamat pagi ye pembaca blog. Sayang korang sebab setia berkunjung kat sini. Dan sebab kunjungan korang ... komen korang ... buat traffic blog sederhana ini semakin meningkat. Tapi ada masanya menjunam juga bila aku malas nak update! ha ha ha ... itu salah aku sendiri. Bila tak update mana nak cari pembacakan? Mana nak dapat UV yang terhebat ye dak?



Kebanyakan bloggers menjaga traffic blog sebab nak dapat UV yang tinggi. Bila UV tinggi senang nak dapat buffered earnings dari Mr. Nuffnang. Pada yang setia dengan Nuffnanglah. Kalau pengiklan lain aku tak tahu ya. Untuk dapat BE mestilah memegang status glitterati! Kira macam anak emas pada Nuffnang. Camtulah kot rasanya. 



Saya agak kurang rajin bab menjaga traffic blog. Update bila ada banyak masa dan tetap cari ruang masa untuk update. Kalau masa amat kurang saya akan update satu hari hanya satu entry. Cukup! Banyak masa dan rajin ... adalah dalam 2-3 entry sehari. Ada masanya saya buat autopublish entry. Macam entry yang korang baca sekarang nie autopublish tau. Pagi-pagi mana boleh mengadap blog kat office. Kena jaga etika kerja ye! he he he. Ayat macam bagus konon ...



Aku nak khabarkan kat korang yang aku dah bertambah kasih sayang dengan Nuffnang! Serius. Mana taknya ... semalam aku saja-saja jenguk akaun Nuffnang, tup-tup ada 2 BE baru!  Alhamdulillah rezeki. Sebab korang juga aku dapat BE tau. Terima kasih juga untuk korang yang baca kat sini.  Satu BE adalah pasal Unilever Magnum Royal Treatment dan yang satu lagi adalah Maxis Football Hot Ticket SS! Seronoklah ... sekali dapat 2 BE terus! Duit dalam akaun Nuff tu aku akan cash out hujung tahun nie. Buat modal nikahkahwin beli DSLR!


Ini buktinya! Buffered Earning terkini belog aku!
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Nuffnang .... sayang awak ketat metat erat merat ye!!



Bila dapat je BE, terus aku google macammana nak maintain BE nie. Nak kasi korang tips sikit nie. Jangan lupa kasi pengeras sama aku ye! ngeh ngeh ngeh. Redah dari blog ke blog ... bloggers yang dah otai-otai nie cakap, kalau ada BE rajin-rajinlah update blog. Bila rajin update blog dengan entry yang menarik ... ramailah pembaca masuk. Bila ramai pembaca masuk ... UV blog korang akan meningkat. So, earnings BE juga akan bertambah dengan sendirinya! 


Betul ke tak tips nie aku tak sure lagi, sebab aku tak pernah pun cuba. Teringin nak cuba pun ada ... cuma tak pasti masa mengizinkan atau pun tidak dan idea aku bercambah atau tak masa BE tengah berjalan-jalan kat sini. 


Sebagai bloggers yang tak berapa nak tegar, aku teringin juga nak dapat advertorial/sponsored post dari pihak Nuffnang. Teringin nak buat sponsored post nie dan nak tahu apa rasanya. Kalau korang nak tahu kalau dapat sponsored post nie ... memang masyuklah! Tapi dengar-dengar kalau nak dapat sponsored post kena ada 1,000 UV sehari! Ini pun tips juga nie. Jauh lagilah macam tu ... seminggu pun aku belum dapat UV macam tu. Cuma sebelum raya hari tu je UV aku beribu seminggu, pastu dah menjunam sampai sekarang. he he he ... semua salah aku sebab malas update!
Panjang berjela aku taip. Tadi rasa macam tak ada idea pun nak taip panjang berjela macam kain ela nie. Oklah aku stop sini. Nanti kalau ada cerita best pasal tips untuk dapatkan BE aku share dengan korang terutama kepada bloggers yang baru bertapak! Niat berblog mesti ikhlas beb! Itu yang penting. 


Okeh ya ... tata titi tutu ... thanks datang sini and thanks for reading too!




CK : Kesetiaan yang berbaloi-baloi aku rasa. Terus setia dengan Nuffnanglag lagi senang. Kepala pun tak fening .... he he he

2 comments:

  1. be tak diberi berdasarkan traffic blog..
    duit dalam be tu saja yang bertambah bila uv tinggi.sebab tu bila dapat be kita kena tingkat kan uv..

    sebab tu ramai blogger yang uv yang tinggi tak kan kekal dengan nuffnang.lebih baik pakai innity sebab innity diberi pada blog yang traffic tinggi.

    nuffnang bagi be pada blog yang dia pilih ikut suka je..nasib kita je dapat be atau tak.dapat be tak semestinya blog tu bagus.tak dapat be tak semestinya blog kita tak bagus..
    macam tu la sebenarnya..:)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!