Friday, October 7, 2011

Petua Untuk Mengecilkan Lengan atau Peha

Assalamualaikum ....



Memetua di tengahari Jumaat sementara menunggu Perbentangan Bajet 2012. Adakah khabar indah buat rakyat jelata? Kita tunggu .... sambil melayan petua mengecilkan lengan atau peha.






Sebenarnya, badan kita sendirilah yang mengatur pembakaran lemak di bahagian mana – mana badan. Kita tidak boleh mengatur yang mana perlu kurus dahulu atau yang mana perlu gendut dahulu. Semuanya bergantung pada genetik kita masing-masing. Seperti ada orang yang makan banyak kemudian lengannya dulu yang berubah gemuk, tetapi ada orang lain yang lengannya tidak menjadi masalah melainkan pahanya terlebih dulu yang menjadi gemuk.

Tetapi selain daripada itu, ada satu aturan yang perlu kita ketahui iaitu apabila anda kurus dan kemudian makan banyak dan menjadi gemuk, perhatikanlah urutan anda menjadi gemuk ”Apabila dimulai dari peha, kemudian perut, dan terakhir pipi” maka kalau anda menguruskan badan anda, urutan tersebut akan dibalik. Yang akan kurus pertama adalah pipi, kemudian perut dan terakhir peha.

Itulah yang membezakan badan setiap individu dan membuatkan kita bingung dengan pertanyaan ”kenapa peha saya masih besar padahal perut saya sudah kempis”. Penyelesaiannya adalah teruskanlah usaha anda, kerana badan kita sememangnya mempunyai urut-urutan tersendiri untuk membakar lemak. Setelah lemak di bahagian perut berkurang, badan akan mulai mengurangi lemak di bahagian peha atau lengan seperti urutan yang sudah diprogramkan dalam diri anda.








CK : Sesekali petua ini perlu untuk melancarkan kehidupan kit. Kredit untuk Farit Ismeth Emir!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!