Tuesday, October 11, 2011

Terpukau Sekejap!

Assalamualaikum ....



Malam tadi aku pergi Stadium MBPJ Kelana Jaya. Tengok perlawanan suku akhir Piala Malaysia antara pasukan Negeri Sembilan dan FELDA United. Dah masuk kali kedua aku sampai ke stadium nie. Kalau Stadium Paroi kira dah selalu sangat. Stadium MBPJ Kelana Jaya nie lagi best bagi aku. Bersih dan tak suram. Cuma tempat duduk kat Stadium Paroi lagi best la pulak ... cuma aku tak suka macam kotor dan suasana dia suramlah yang teramat. Kadang rasa seram nak jejak kaki ke sana. Tapi aku jejak jugak ... ngeh ngeh ngeh!


Kebetulan malam tadi dapat 3 ticket free, selalunya beli. Takdanya nak dapat free-free nie. Labur duit sendirilah tengok bola. Dua ticket untuk aku dan MB. Ngeh ngeh. Dan satu lagi ticket entah pada mamat manapun tak tahu diberi. Rezeki mamat tu lah sebab jalan sebelah kami.


Aku pergi tengok pun sebab aku suka sorang pemain N9 yang berlari macam lipas kudung. Nampak kecik Tapi mak aih ... bukan main laju lagi berlari. Malam tadi, FELDA United memang hebat. Pertahanan memang bagus. N9? Dorang nie bukan main tapi main-main. Hangin je aku tengok. Masing-masing nak tunjuk personal skills, bukannya nak tunjuk teamwork dalam pasukan. Hampeh aku rasa. Bila tengok FELDA United serius aku teruja dan terpukau semacam. Walaupun pada masa pertama kerapkali pemain FELDA United nie jatuh tergolek. Sampai ada yang hangin jugaklah.


Tapi bila masuk separuh masa kedua, FELDA memang hebat ... pertahan je! Menyerang tak sangat. Sebab dorang dah gol 1 masa tu. Main hulur kaki je dah tergolek pemain N9. Kesian! Tapi korang tu awal-awal tak nak pulun sakan ... kan dah kalah. Hangin juga aku ... sebab walaupun aku bukan orang N9 tapi aku sokong juga N9 nie. Sokong pun bukan sebab si MB lah ... sebab pemain yang sorang tu! he he he. 


Bila tengok kekuatan FELDA United ... rasa macam nak beralih tempat ke pihak lawan je malam tadi. hahahaha .... terus kang aku dihamun plak!


Aku tak suka bersukan tapi aku suka tengok orang lain bersukan. Jadi tak perlu paksa-paksa untuk aku bersukan sebab aku memang tahu pun nak bersukan. Senangkan bahasa aku ... moga ada yang akan fahamlahkan ...





CK : Setiakawan dan kerja berpasukan itu penting!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!