Saturday, October 22, 2011

Sesi Mengabis $$$$ dan Mari Belajar!

Assalamualaikum ....



Petang tadi aku tunggu adik aku balik dari kelas. Katanya 6:30pm habis kelas, tup-tup 6:30pm tu dia terpacul depan pintu. Lecturer saja bagi balik awal. Tak jadi nak pergi tengok movie, sebabnya aku tak boleh nak beli ticket online. Aku kan jenis manusia malas beratur kadang-kadang. Terus kepala otak menukar agenda.


Lepas adik aku bersantap, aku ajak dia keluar. Hala tujunya adalah ke Bangi. Aku nak jenguk Bakery Ingredients kat Bangi tu. Apa lagi kalau bukan YUMMIES. Hajat hati nak beli kitchen scale. Lepas maghrib terus memecut ke Bangi.


Memang sesi mengabis duit kalau aku masuk Yummies nie, rasa nak beli semua benda yang ada. Nasib baik adik aku nie sempat kawal nafsu membeli akak dia yang sorang nie. Kalau tak, satu kedai tu aku nak borong itupun kalau aku jutawanlah!.


Hajat nak beli kitchen scale, tapi benda nie yang aku hampir lupa. Teruk sungguh! Gara-gara leka  dan teruja terlampau tengok bahan masakan dan peralatan masakan. Bestnya kalau boleh beli semua yang ada. Dalam mengawal nafsu serakah, habis juga RM51.65 beli semua barang. Aku beli kitchen scale, alumunium foil, almond flake, tart tray, ovellet, shortening (dah lama aku mencari bendaalah nie!), rose pink colour, bekas isi tepung dan jelly mould (adik aku punya, katanya nak buat coklat cun!). 



ovellet (super sponge), macam-macam ada, shortening


Sesi mengabis duit ini adalah untuk memudahkan sesi pembelajaran aku. Aku skang tengah teruja belajar masak kuih muih dan juga buat kek! ngeh ngeh ... Hendak seribu daya! Selagi tak cukup lengkap segala peralatan, selagi itulah aku akan usaha sampai dapat. Mana yang ada, aku buat dulu. Keinginan yang mendalam entah dari mana datang yang aku gigih nak belajar sampai macam nie sekali!


Lepas nie nak try resepi apa plak ye?? Tengah fikir .... rasa macam nak buat apam aiskrim je! Belajar yang mudah-mudah dulu pastu baru cari resepi yang mencabar jiwa!


Kalau korang rasa nak datang ke Yummies nie, amat digalakkan! Bahan-bahan buat cake dan lain-lain yang seangkatan adalah MURAH. Peralatan dan perkakasan untuk memasak pun murah jugak! Silalah berkunjung. Jika nak dibandingkan korang nak beli bahan-bahan dan perkakasan seumpamanya di Jusco, Giant, Tesco, Carrefoour ... kat Yummies jauh lebih murah!




YUMMIES (Bfee Bakery Ingredients Sdn. Bhd.)
26-G-01 & 25-G-01, Jalan Medan PB2B
Medan PB2, Pusat Bandar Bangi
43650 Bandar Baru Bangi, Selangor.
Tel : 03-8925 8098





CK : Rajinlah try and error lepas nie!

2 comments:

  1. Wah! Sy mengimpikan masa utk membakar kek buatan sendiri! Tiba2 teringat ms zaman bujang. Bakar cookies. Yummeh!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!