Sunday, October 16, 2011

Seronoklah Dia Yeee ....

Assalamualaikum ...


Jumpa lagi! Pagi tadi aku cakap nak jumpa korang petang atau malamkan? Tapi aku jumpa malam pada tarikh yang berbeza. Aku tengah seronok dan enjoy berpoya-poya dengan my mak ayah and anak-anak buah aku!


Tengahari tadi lepas pergi KPJ, aku bawa mak ayah and anak-anak buah balik rumah abang di Kajang. Sessi makan tengahari. Cuma tinggal akak and abang jaga anak buah yang sakit kat KPJ. Sampai rumah Kajang je, terus kemas apa yang patut then start masak. Aku tak adalah lapar sangat. Cuma excited nak makan beramai dalam keadaan riuh rendah. Bingit sikit la telinga aku dengar anak buah jerit sana sini. Rasa meleleh apa yang ada dalam telinga nie dengar riuh rendah macam nak pecah rumah.



Menu simple yang jadi rebutan


Menu lunch tadi, aku dan mak bergabung memasak. Bergabung! ha ha ha. Masak apa yang ada dalam fridge je. Aku nak pergi Giant beli lauk pauk and sayur lain, mak tak kasi. Dia cakap cukup makan dengan apa yang ada dalam fridge sudah. Jangan nak membazir!


Sesi penggabungan aku dan mak, dapat jugalah menu simple tapi lazat. Tomyam ayam, sambal belacan, telur asin, ayam kampung goreng, ikan sardin goreng dan ikan tamban kecil goreng. Dengan 4 orang anak buah masa tu campur mak ayah dan aku, habis licin juadah! Macam biasa aku makan ala kadar, walaupun menu sedap. Aku makan slow-slow agar rasa kenyang lebih panjang. he he he. Teknik tu!


Habis makan, lepak-lepak depan tv pastu layan tido. Bangun je mak aku dah siap nak minum petang. Jejemput bilis. Sedap bukan main! Biasalah masakan bonda semua sodap ... ye dak?? 8:30pm aku pun balik Putrajaya. Tinggal mak ayah kat rumah abang sebab dorang nak tidor sana. Anak buah aku yang sakit tu pun dah keluar dari KPJ. Cukup juga 4 hari dia bermalam di hospital. Kesian dia!



Oklah ... mata kuyu. Nak masuk tido. Malam nie takda cerita best kat TV. Good nite ya!




CK : Happy!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!