Saturday, October 29, 2011

Langgar Pantang!

Assalamualaikum ...



Malam nie aku telah melanggar pantang! Pantang apa? Of course pantang bab makan. Sudah sebulan lebih aku jarang makan nasi malam. Dan aku selalu makan malam sebelum 8.00malam. Tapi malam ini aku gagal! Gagal melawan hawa nafsu makan bila siang tadi aku hanya makan karipap. So, mana nak dapat energy. Lagipun siang tadi memang takda selera nak makan pun. 


Bila start layan Masterchef Malaysia @ Astro 104, nafsu makan aku mendatang. Huh! perut berkeriuk tiba-tiba. Takkan nak layan mee segera. Sorrylah, selagi aku tak rasa mengidam, aku memang tak akan layan mee segera. Kalau masak pun, sure tak habis punya makan. Sudahnya tong sampah yang makan mee tu. 


Last sekali, aku decided untuk masak nasi. Takkan makan nasi kosongkan? Mesti ada lauknya. Lauk favourite aku, ayam goreng kunyit. Nasi putih dan ayam goreng kunyit. Cukuplahkan. 


Menu dinner aku : nasi putih separuh + ayam goreng kunyit + daun sup (ulam) + sos cili kicap

Aku up kan dinner aku dengan sos cili. Masa kecik-kecik dulu, aku memanjang makan nasi dengan sos cili. Sedap! Dah jadi habit ... sos cili ... kicap ... sos cili ... kicap, macam dah tak boleh berpisah. Tapi bila dah remaja purba nie, habit tu macam dah berkurangan. Makan apa yang ada pun dah Alhamdulillah. Rezeki dari Tuhankan.


Alhamdulillah kenyang perut aku malam nie. Bila kenyang perut, baru semangat nak layan Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2011 antara Negeri Sembilan dan Terengganu! Agaknya siapalah yang akan bawa balik Piala Malaysia nie??



Janganlah langgar pantang selalu sangat .... bahaya untuk aku! ngeh ngeh ...





CK : Imelda, peserta masterchef nie ... happy go lucky sungguh!!

8 comments:

  1. saya tak boleh kalau tak dapat nasi dalam sehari -_-

    ReplyDelete
  2. Asyikin > dulu akk pun tak biasa, tapi dah lama2 dah x kisah. Sllu makan nasi 2-3 kali je seminggu.

    ReplyDelete
  3. Tak makan nasi? Perghh! Amir nasi tu kiranya wajib la. Makan apepom mesti kena makan nasi jugak

    ReplyDelete
  4. Amir > akk x makan nasi bukan sbb nak diet, tp selera pd nasi dah kurang. bila teringin sangat baru makan. mungkin faktor usia dah meningkat kot...hehhehe

    ReplyDelete
  5. komfom. negeri sembilan monang. wuh! haha

    ReplyDelete
  6. Saya jarang makan malam, mesti hilang selera kalau dah malam.

    ReplyDelete
  7. Raisya > Bagus2, klu makan pun b4 8pm la. tak makan langsung kang x larat. tp malam x makan pun oke, bukan wat keje apa sgt...tunggu time nk tido je pun

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!